lördag 10 november 2012

Hur gick det sen...

....Kanske någon undrar. Eller så undrar du inte. Man vet inte.
Men i vilket fall tänkte jag i alla fall informera. Skitbra avslappnad söndagsdejt blev det. Hade oroat mig i onödan.... som vanligt. Trevlig kille, lätt att prata med, vinet var gott, visst var han lite ung men va katten. Han kunde umgås. Umgås lättsamt. Det gillar jag. Så mycket lättare att gå på dejt i gbg. Behöver inte bry sig om en människa. Behöver inte snegla över axeln och undra om någon tittar på mig nu. Om någon undrar vad jag gör med han. vad jag gör med han där. Varför jag går runt och håller handen i ett mörkt söndagsgöteborg. nej varför gör jag det egentligen. Varför inte? Som singel måste man ta chansen när den dyker upp. Och tänk, det som skulle kännas så onaturligt i denna lilla stad kändes ändå helt naturligt där. Nej vi har inte träffats igen. Vi kommer antagligen träffas igen. Det är inget särskilt. Men sådana kvällar behövs i vardagens mörka november. Vi får se när det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar